Contact

Voor vragen kunt u altijd contact opnemen.
Onze adviseurs helpen u graag verder. 

Telefoonnummer: 078 - 762 058 3
klantenservice@gezinsmobiel.nl

U kunt ons bereiken van:
Maandag t/m woensdag: 09.00 - 17.15 uur en 18.00 - 21.00 uur
Donderdag en vrijdag: 09.00 - 17.15 uur
Zaterdag: 10.00 - 13.00 uur

VEELGESTELDE VRAGEN

Hoe kan ik mijn beltegoed  of prepaid data opwaarderen?

U kunt heel makkelijk opwaarderen via de website van Gezinsmobiel, rubriek nummerbehoud en opwaarderen.  U logt hier in met uw Telefoonnummer en PUK-code. U komt op uw persoonlijke pagina waar u bundels, beltegoed en data kunt opwaarderen.

Hoe krijg ik de juiste internetinstellingen op mijn smartphone?

APN instellen op uw Android
Heeft u een Android-smartphone? Als u een simkaart in uw toestel steekt, zullen de APN-instellingen bijna altijd automatisch goed ingesteld zijn. Wilt u de APN-instellingen zelf instellen of aanpassen? Volg dan onderstaande stappen om uw APN-instellingen in te stellen. De indeling van de instellingen kan per fabrikant verschillen, maar de gebruikte benamingen zal ongeveer hetzelfde zijn.

  1. Open ‘Instellingen’.
  2. Ga naar ‘Verbindingen’ > ‘Mobiele netwerken’ > ‘Namen toegangspunten’.
  3.  Hier vindt u een lijst met bestaande APN’s. U kunt via het menu een nieuwe APN aanmaken.
  4. U kunt de volgende gegevens invullen:
    Naam: L-mobi
    APN: L-mobi
  5. Druk op ‘opslaan’ en uw APN is ingesteld.

APN instellen op uw iPhone
Heeft u een iPhone? Als u een simkaart in uw iPhone steekt, zullen de APN-instellingen bijna altijd automatisch goed ingesteld zijn. Wilt u de APN-instellingen zelf instellen of aanpassen? U kunt dan de volgende instructies volgen:

  1. Open ‘instellingen’.
  2. Ga naar ‘Mobiel netwerk’ > ‘Opties mobiele data’ > ‘Mobiele datanetwerk’.
  3. Onder het kopje ‘Mobiele data’ vindt u de velden om de APN in te vullen. 
  4. Vul de volgende gegevens in:
    Naam: L-mobi
    APN: L-mobi
  5. Druk op opslaan en uw APN is ingesteld.

Hoe is de dekking van Gezinsmobiel?

Gezinsmobiel gebruikt het netwerk van KPN en is in heel Nederland goed bereikbaar. Dit netwerk werkt met 3G en 4G technologie, waardoor u altijd snel en stabiel verbonden bent.

Hoe kan ik nummerbehoud aanvragen?

U vraagt dit eenvoudig zelf aan op onze website en vervolgens “nummerbehoud aanvragen”
U heeft de volgende gegevens nodig:

  1. Het telefoonnummer dat u wilt behouden.
  2. Uw email-adres.
  3. Het simkaartnummer van uw nieuwe  simkaart (ICCID).

Vervolgens krijgt u een sms op de oude simkaart van uw oude provider. Uw oude simkaart moet daarom wel actief zijn.
Er verschijnt een nieuwe pagina op uw scherm. “Valideer uw telefoonnummer”U kunt hier de volgende gegevens invullen:

  1. Te behouden nummer.
  2. Validatie code dat u heeft ontvangen op uw oude simkaart.

Wanneer u alles volledig en correct invult, kan Gezinsmobiel nummerbehoud voor u regelen. Het is per provider verschillend hoe lang de aanvraag duurt. Bij een abonnement kan dit tot 30 dagen duren. Heeft u vragen, of komt u er niet uit, dan kunt u gerust contact opnemen met onze klantenservice.

Prepaid klanten kunnen direct hun nummer overzetten.

Waarom is mijn simaart geblokkeerd?

Een simkaart kan worden geblokkeerd om de volgende redenen:

  • U heeft 3x de verkeerde pincode ingevoerd: U kunt uw simkaart weer activeren door het invoeren van de pukcode die u ontving bij de simkaart.
  • U heeft niet tijdig opgewaardeerd of een activiteit uitgevoerd binnen 9 maanden. Wij sturen u ruim van te voren een sms alert. Daarmee laten we u weten dat het tijd is om op te waarderen en te bellen om blokkade van uw simkaart te voorkomen.

Puk-code kwijt?

Wat vervelend dat u uw Puk-code kwijt bent. Maakt u zich geen zorgen, u kunt heel gemakkelijk uw Puk-code opnieuw aanvragen via L-mobi.

  1. Klik vervolgens op de knop ‘wachtwoord vergeten’.
  2. Vul uw telefoonnummer in, beginnend met 31xxxxx
  3. Druk op “restore password”
  4. U heeft nu een sms ontvangen met uw Puk-code.

Simkaart niet ontvangen?

Vervelend dat uw simkaart niet geleverd is. Om u zo snel mogelijk te helpen, willen we u een andere simkaart leveren. Deze kunt u hier direct gratis bestellen.

Waar moet ik op letten als internet wil gebruiken in het buitenland?

  1. De eerste internet connectie moet in Nederland zijn gemaakt.
  2. Controleer of uw APN instellingen juist zijn ingevuld:
    Naam: L-mobi
    APN: L-mobi
  3. Controleer of uw data roaming aan staat.
  4. Afhankelijk van uw locatie kan het zijn dat uw simkaart geen optimale 4G ondersteuning ontvangt van de provider van het land dat u bezoekt. In dit geval kunt u uw internet verbinding op 3G instellen.

Hoe snel is het netwerk van Gezinsmobiel?

In Nederland kunt u gebruik maken van een 4G verbinding. Gezinsmobiel maakt gebruik van het netwerk van KPN. De daadwerkelijke snelheid hangt af van uw toestel, locatie en drukte op het netwerk.  Gemiddeld ontvangt u met Gezinsmobiel met 4G in Nederland 40 Mbit/s down- en 20 Mbit/s uploadsnelheid.

In welke EU-landen kost Gezinsmobiel internetten, bellen en sms'en hetzelfde als in Nederland?

In de volgende EU-landen:
A: Azoren, Aland eilanden
B: België, Bulgarije
C: Canarische eilanden, Cyprus(Griekse gedeelte)
D: Denemarken, Duitsland
E: Estland
F: Finland, Frankrijk, Frans guyana
G: Gibraltar, Griekenland, Guadeloupe
H: Hongarije
I: Ierland, Ijsland, Italië
K: Kroatië
L: Letland, Litouwen, Liechtenstein, Luxemburg
M: Madeira, Malta, Martinique, Mayotte
N: Noorwegen
O: Oostenrijk
P: Polen, Portugal
R: Roemenië, Reunion
S: Saint Martin, Slovenië, Slowakije, Spanje
T: Tsjechië
V: Verenigd Koninkrijk
Z: Zweden

Laat u vrijblijvend terugbellen door één van onze adviseurs

Overtoompassage 2
3353 HE Papendrecht
078-7620583
klantenservice@gezinsmobiel.nl

© 2013-2021 Gezinsmobiel | 
Alle Rechten Voorbehouden